čtvrtek 21. ledna 2010

Krásná je současnost, růžová budoucnost...

Minulý týden jsem strávila u svojí milované kamarádky v Přerově, moc jsme si to užili ! Chodili jsme na zimní procházky do přírody - k rybníků, k lesíkům, na sáně a jeden den jsme byli na Hostýně, to je poutní místo na kopci, odkud byl nádherný výhled na krásnou moravskou krajinu ... Ten den dokonce vykouklo i sluníčko, takže se nám to vážně povedlo ... Celý kopec (asi 4km) jsme pak sjeli na saních až dolů lesem :-) Úplně jsem se vrátila do dětských let...


Kouzla paní zimy...

Popovídali jsme si o hodně věcech, které nás zajímají a které máme společné, to se mi moc líbilo ... Po celou dobu jsme baštili převážně sladké mandarinky, bio banány a litchi, pak jsme měli také zlaté kiwi a cherimoye - všechno zralé, sladké a výborné, dvakrát jsme si k večeři udělali salátek z rajčátek, cuketky, papriky a salátů ... V pátek jsme jeli do Brna a měli jsme půstík, když jsme přijeli k večeru domů, šli jsme do sauny, kterou mají v suterénu domu, byl to úžasný relax, říkala jsem si, že mít saunu doma, tak se tam asi na zimu přestěhuju :-)
Navíc jsem se nakazila ekozahrádkářskou mánií ... Pořídila jsem si knížku EKOZAHRADY a teď jí hltám jako detektivní román, dokonce si chci udělat v únoru kurz "Design jedlého lesa" ... Celý koncept permakultury mě absolutně pohltil ! Jde o ekologické zahrádkaření, co největší využití, žít převážně nebo úplně z vlastní produkce, nechat všemu volný prostor a nechat pracovat jen přírodu, žádné stříhání, roubování, stříkání, chemické hnojení ani sekání, jen čisté radování se ze zdravých plodících rostlinek...
Taky jsem narazila na stavební technologii superadobe dome, je to technologie hliněných staveb s kruhovými základy ... Hlína se získává přímo na místě stavby, mísí se se slámou a dalšími organickými složkami v ověřeném poměru a touto směsí se pak plní oválné pytle z bramborového škrobu ... Z těch se pak do kruhu staví samotný domek ... Je to opět čistě ekologické, kruhový tvar má skvělou energii, skvělá izolace a odolnost ... Není třeba žádná stavební firma a člověk ušetří spoustu času a peněz ... Rozhodli jsme se s maminkou, že si takový ve Všerubech postavíme, a už tohle jaro ! No a příští rok se může už začít i s ekozahrádkou ... Jak by mě tohle udělalo šťastnou ! Splnil by se mi životní sen ! Vytvořit si takový krásný životní prostor, ze kterého bych se mohla každý den radovat, který by byl opravdu živý a ve všech směrech sladěný se mnou a s přírodou ... Věřím, že se mi to vyplní ... Teď ještě sbíráme potřebné informace a musíme vše důkladně promyslet a naplánovat ... A pak se pustíme do plácání naší nové krásné budoucnosti :-)


Takový domeček budeme brzy mít...

Na návštěvě se mi moc líbilo, ale také jsem se už nemohla dočkat na miláčka ... Když jsem přijela do Prahy, byl ale v práci, tak jsem měla ještě celý den jen pro sebe ... Zašla jsem tedy ještě na nákup na tržiště a jela do OBI koupit si zeminu a keramické květináčky, doma jsem si pak zasadila pecku z avokáda a semínko z cherimoye, celý den před tím jsem je hladila, povídala si s nimi a opečovávala je svojí láskou, tak doufám, že mi teď vypučí v krásné rostlinky...
S miláčkem jsme se večer krásně přivítali a pochutnali si na salátkové večeři, kterou jsem přichystala....



Vitamínkový nákup na tržinci...

Včera jsem byla první den v nové práci - U Džoudyho, je to krámek s esoterickými a duchovními knížkami, kameny, kartami, meditační, orientální a relaxační hudbou a dalšími krásnými věcmi, všude to tam tak krásně voní a hraje, moc se mi tam líbí ... Patří k tomu ještě i čajovna ... Lidé jsou tam milý, takže se tam cítím už od začátku moc dobře, jsem za tu práci moc ráda ! Navíc mám směny každý všední den od půl 4 do 19h, takže přes den mám spoustu času pro svoje věci a večer jdu tam a ani se domů nevracím tak dlouho, což mi plně vyhovuje...
Dnes ráno jsem se vzbudila asi v osm hodin, hned jsem si rozsvítila lampičku a četla si o ekokytičkaření ... Pak jsem se nasnídala skleničky šťavy a vyrazila s Bairinkou ven, obě jsme pohyb na vzduchu potřebovali ... Běhat ani cvičit jsem už nebyla asi dva týdny, moc mi to chybí, začnu zase od pondělí, zítra se chystám na půst a o víkendu mám s maminkou a Lukáškem školu přírodní medicíny ... Jeli jsme do Sromovky, od léta jsem tam nebyla ... No a v zimě je to tam tak krásné ! O moc jsem přicházela ... Všude bílo, jen stromy, ptáčci, veverky, jezírko, bílé pláně a sem tam pár človíčků, kteří se přišli tou nádherou také pokochat ... Člověk úplně zapomene, že je uprostřed velkoměsta ... Trochu jsme se proběhli a provětrali a jeli zpátky domů ... Doma jsem s miláčkem banánovo-jahodově poobědvala a na chvilku jsme se natáhli do teplé postýlky ... Pak jsem vyrazila zase do práce, po cestě v tramvaji jsme si četla knížku "Příčina všech nemocí" od Helmuta Wandmakera, o frutariánství a léčení čerstvým ovocem, kterou jsem si den předtím U Džoudyho koupila...
Cítím se pořád krásně, ovocně a lehce, mám spousty nápadů a myšlenek a už se moc těším na jejich realizaci, věřím, že se všechno podaří, tak jak si přeju a budu šťastná ještě víc, než jsem teď, jestli to ještě jde :-)

Život je krásnej !

Dnes:
- 0,3l pomerančovo-mandarinkové šťávy
- 5 banánů s jahodovou omáčkou
- 1 jablíčko
- 13 zlatých šlaďounkých kiwi + 6 pomerančíků (asi příprava na půst :-D)


Žádné komentáře:

Okomentovat