středa 30. prosince 2009

Start do nového roku

Můj milý deníčku, mám to sice jen v hlavě, ale tím, že si to sem napíšu to zpečetím a také se k tomu budu moct vracet a ve slabších chvílích připomínat - Je tu opět konec roku a začíná nový, nové desetiteltí a proto jsem se rozhodla, že i já bych měla s novým začátkem přinést další vylepšení do každého ze svých dní...

Novoroční předsevzetí !

Chtěla bych:

- jednoduchá ovocná strava se zeleným (pouze, bez míchanic, sušenic, oříškovic, semínkovic a
podobných výmyslů)
- chodit do postele nejpozději ve 22h a vstávat nejpozději v 7h
- každý pátek 36h půst (popř. v sobotu šťávový půst)
- chodit dál pravidelně cvičit
- chodit aspoň jednou týdně s miláčkem plavat
- běhat a pokud možno natrénovat na 1/2 maraton (popř. maraton)
- trávit víc času v přírodě a na čerstvém vzduchu
- zbavit se veškeré chemické kosmetiky a drogerie kolem sebe
- hodně číst a vzdělávat se
- udělat úspěšně masérský kurz
- udělat úspěšně zkoušky ve škole

Co bych si přála:

- najít si s miláčkem nové, krásné bydlení, kde bychom měli každý prostor pro sebe a svojí
činnost
- dělat práci, která mě bude bavit a uspokojivě živit
- jet na dovču do Thajska

Víc mě teď nenapadá, jen bych to teď chtěla trošku rozebrat - k tomu prvnímu bodu: V tomhle mám už dlouho jasno, jedině čerstvé zralé syrové ovoce mi dává zdravý, sílu, vitalitu a chuť do života, nejlépe mono a tak jak jsou ... Tak ráda si vezmu k večeři nebo k obědu plnou náruč mandarinek a loupu si je jednu po druhé, jak krásně to ta příroda vymyslela :-) Nebo čapnu banán ke sváče, oloupu a baštím jako opička ... Nebo v létě, chuchnu meloun, ten krásně křupe a jak voní ! a pak jen lžičkou s radostí doluju tu šťavnatou přesladkou dužinu ... A jak se pak člověk cítí, naplní si bříškou a šel by nejraději na louku válet sudy a běhat ! Tohle prostě nemá chybu, nemá smysl hledat něco jiného, jen tohle je ta správná cesta ... V poslední sobě jsem párkrát zkušebně ťápla vedle, ale jen jsem se utvrdila, že jen ovoce jen ta správná cesta pro mě ... Ani oříšky a semínka ne, jen zalepí žaludek a zatěžkají hlavu, není v nich ta čerstvost a život ... Ale zelené to jo, to mám ráda - ledový salát, čínské zelí, polníček, římský salát, hlávkový, to všechno mi moc chutná, třeba společně s rajčátky, paprikami, avokádem nebo jinými plody ve formě večerního salátku ... Jen jsem se ještě asi nenaučila tolik rozpoznávat a vychutnávat si ty jemné chutě, nebo je to možná tím, že plodová zelenina ze supermarketů není tak kvalitní, ale aspoň nějakou lehkou zálivku si na salátek dávám, většinou z citrónu nebo limetky a sirupu z agave, to mi moc chutná ... A čerstvé bylinky mám také moc ráda ! Hlavně pažitku, oregáno a bazalku ... Ale především to sladké ovoce ! Mandarinky, pomeranče a šťávy z nich, zlaté kiwi, zralé banány, to teď asi nejraději, pak jablíčka, hrušky, hrozny, jahody, třešně, melouny, hlavně piel de sapo a vždy to co je zrovna v sezóně ... Ale kořenová zelenina mi už nic neříká, někdy dostanu chuť na trochu strouhané mrkvičky nebo šťávy z ní, hlavně na podzim, ale víc nic ... Ještě ze zeleniny v létě občas sladký hrášek a kukuřici...


Vím, že jen tak budu v harmonii se svým tělem ... No a když se k tomu ještě přidají ty pravidelné půsty, kdy si trávení hlava a celkově organismus odpočinou, tak to bude balzám :-)
A také jsem si uvědomila, jak je důležitý spánek pro tělo i duši, hlavně spánkový režim ... Chci dopřát svému tělu to nejlepší, i nejlepší odpočinek, protože ho nadevšechno miluji, tak jsem se rozhodla chodit brzy spát a brzy vstávat ... Místo televize si číst, vzdělávat se, učit se a zajímat se o věci, co mě baví a které dávají smysl...


A další částí zdravého a plnohodnotného životního stylu je pohyb ... Ten mi dává sílu a elán ! Nemohla bych bez něj být, je mou milovanou každodenní ranní "kávou" ... Ať je to posilovaní, protahování, plavání, běh nebo cokoli jiného ... Chtěla bych si zlepšit pružnost, sílu a výkonnost a v neposlední řadě i postavu :-) A také natrénovat zase na půl maraton, protože to byl jeden z nejkrásnějších zážitků mého života...


Taky jsme se s miláčkem rozhodli, že se přestěhujeme, do většího bytu (domečku), dál od centra, kde budeme my i pejsek mít víc zeleně a hlavně prostoru, každý pro sebe, což nám přinese harmoničtější spolužití a více prostoru pro naše činnosti ... Nejvíc bych si přála malinký domeček s malinkou zahrádkou, snad se mi to splní !


A snad se podaří vydělat i nějakou tu korunku navíc, abych se konečně mohla podívat na bílou písečnou thajskou pláž a pochutnat si na zralém durianu přímo v místě jeho bydliště ;-)


Teď už musím jít spát, zítra napíšu ohlednutí za rokem 2009 a když to vyjde tak i události uplynulých dní :-)

Život je krásný, jupííí !

Žádné komentáře:

Okomentovat